De Liftingenieur Professioneel, Deskundig en Onafhankelijk advies in Liften-business

Home Feedback Alle gezond verstand in één oplossing: NIEUW !!!! (klik hier!)

Moderniseringen
Nieuwbouw  Moderniseringen  Onderhoud-herstellingen  Voorbeelden  Tarieven

 

 

 

Nieuws

Diensten

Voor Syndici en eigenaars, bij moderniseringen, zoal o.a. aanpassingen volgens het KB-liften, 09/03/2003

Stap 1: Hoe wilt u het aanpakken ?

bulletZoekt u de goedkoopste oplossing op korte termijn?
bulletZo goedkoop mogelijk, maar tegelijkertijd ook de slijtage wegwerken = zo efficiënt mogelijk.
bulletEen nieuwe lift, of een grondige modernisering met meerwaarde.

Stap 2: Bepaal een strategie:

bulletDe kosten spreiden? Of juist sparen door zaken samen te nemen.
bulletKan de snelheid verlaagd worden om bepaalde wetgeving te omzeilen?
bulletZo ja, hoe doen we dat?  Elektronisch of mechanisch?
bulletWat blijft er staan, en hoe lang gaat dat nog mee?
bulletWat is er zichtbaar van de vernieuwing?  Geeft dat een meerwaarde voor het gebouw?
bulletIngewikkelde techniek betekent meer herstelkosten in de toekomst: kies voor éénvoud.

Stap 3: Krijg wat u wilt !

bulletMaak zelf een duidelijke omschrijving onder de vorm van een lastenboek
bulletEen risicoanalyse of een keuringsverslag naar een firma sturen is onvoldoende om al uw wensen kenbaar te maken. 
bulletVergelijk steeds verschillende firma's, de markt evolueert snel.
bulletVraag dat men u ter plaatse komt uitleggen en aantonen wat men juist aanbiedt en waarom.
bulletHou rekening met het onderhoudscontract.
bulletMaak een duidelijke overzichtstabel: merk en type, éénmalige kosten, jaarlijkse kosten, budgetten voor herstellingen, telkens over 25 jaar.
bulletMaak duidelijke afspraken en een duidelijke planning.
bulletZet alle afspraken op papier, door beide partijen te ondertekenen.
bulletGa tijdens de werken regelmatig naar de technische uitvoering kijken, en praat met de techniekers.
bulletKijk uw lift grondig na wanneer de werken zijn uitgevoerd: betalen is aanvaarden.
bulletLaat uw lift door iemand onafhankelijk nakijken één maand voor het verstrijken van de garantie.

 

Wat kan De Liftingenieur u aan meerwaarde bieden ?

De liftingenieur splitst de lift in 5 logische grote delen:  De aandrijving, de besturing, de deuren, de kooi en de valbeveiliging.  Per hoofdonderdeel bekijken we ter plaatse de slijtage.  Aan de hand van een duidelijk rapport, en een presentatie aan de eigenaars(vergadering) maken we duidelijk wat alle mogelijke alternatieven zijn.  Daarna wordt u deskundig begeleid tot één jaar na de werken: einde van de garantieperiode.

Neutraal advies over ALLE mogelijkheden
Van een liftenfirma krijgt u meestal alleen die mogelijkheid waar ze meest op verdienen
Van De Liftingenieur mag u verwachten dat de oplossingen eenvoudiger en goedkoper zijn.
Een professioneel lastenboek zonder kleine lettertjes
Wat op papier staat telt.  Als u zelf geen eisen vastlegt, hoe wilt u dan verkrijgen dat ze worden nageleefd?
         "In orde", "veilig", "kwaliteit" en "uitstekend" zijn veel te vage omschrijvingen die men gemakkelijk in een offerte terugvindt.
De Liftingenieur beschrijft elk kleinste detail van de lift.  Zo zijn er achteraf geen verrassingen.
Opvolging van de werken en oplevering
Naast het feit dat de lift wettelijk in orde moet zijn, en dat ze zonder pannes moet werken; moet ze ook nauwkeurig afgewerkt zijn, zodat ze lang meegaat.  Dit is niet de taak van de keuring.  U moet dat zelf nakijken, of iemand aanstellen met kennis van zaken die dat voor u doet.

Enkele voorbeelden

Voorbeeld 1
Rapport van een technisch-economisch onderzoek
Voorbeeld 2
Model van een lastenboek

 

 

[FrontPage Save Results Component]
 

 

Home ] Up ] Belangrijke data ]

Stuur mail naar koen@liftingenieur.be met vragen of opmerkingen over deze website.
Copyright © 2005 De Liftingenieur
Laatst gewijzigd: december 06, 2005